26 Eylül 2015 Cumartesi
































Üzüm Kompostosu

Malzemeler:
Beyaz üzüm taneleri
   Şeker, su

Merhaba canlarım. Bayramın üçüncü günündeyiz. İyisiyle, kötüsüyle bir bayram daha yaşıyoruz. Allah kurban kesenlerin kurbanlarını kabul etsin. İnşallah kurban etleri ihtiyaç sahiplerine, kurban kesemeyenlere ulaşmıştır. İnşallah azıcığı dağıtılıp, geride kalanlar kavurma edilip saklanmamıştır. Eğer öyle yapıldıysa bana göre kurban kesmenin hiç bir anlamı yok. Siz ne dersiniz bilmem ama, bence durum böyle. 

Neyse bu tartışmaya açık bir konu. Şimdi bunu geçelim. Malum bu bayram galeli biraz. Ben bu bayram tatlı türü bir şey yapmadım. Zaten evde de fazla durmadık. Onun için sizlere hafta içinde hazırladığım kış hazırlıklarından, üzüm kompostosunun tarifini vermek istiyorum. Dolapta o kadar çok üzüm vardı ki. Bozulmadan değerlendirmek istedim. Reçelini yapmıştım biliyorsunuz. Şimdi de kompostosunu yaptım. 

Şeftali kompostosundan bir farkı yok. Farkı sadece şeker miktarı. Tanelenmiş üzümleri güzelce yıkayıp, yarım kiloluk kavanozlara doldurdum. Üzerlerine yarım çay bardağı şeker ekledim ve üzümlerin üstünü geçecek kadar su ekledim. Kapaklarını güzelce kapatıp, aralarına temiz bir bez koyarak düdüklü tencereye koydum. Düdüğünü kapatmadan fıslamaya başlayınca 20 dk kaynattım. Kapağını açmadan soğumasını bekledim. Kavanozlar iyice soğuduktan sonra kışın yenilmek üzere raftaki yerini aldı tabi.

Siz de evdeki değişik meyvelerinizden güzel kompostolar yapabilirsiniz. Esenlikle ve sağlıkla kalın.












0 yorum:

Yorum Gönder