24 Aralık 2015 Perşembe

Açma





























AÇMA

Malzemeler:
2 yumurta (beyazı içine,sarısı dışına)
2 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket yaşmaya
Aldığı kadar un ( 6-7 su bardağı kadar )
Susam,margarin
Arkadaşlar bugün sizlerle paylaşacağım tarifle birden çok hamur işi yapıp, misafirlerinize sürprizler yapabilirsiniz. Bu hamurla açmalar, poğaçalar. mini pizzalar, tahinli veya haşhaşlı çörekler hazırlayabilirsiniz. Hadi önce hamurumuzu yoğuralım.

Sütü ılık hale getirip, içine bir tatlı kaşığı şeker ve mayayı katıp karıştıralım, bir kenara alalım, mayalanmasını bekleyelim. Üstü köpük köpük olunca mayalanmış demektir. Hamur yoğuracağımız kabın içine yumurta aklarını, sütü, yağı, şekeri ve tuzu katıp elimizle güzelce karıştıralım. Unu yavaş ekleyerek yoğurmaya başlayalım, elimize yapışmayan bir hamur oluncaya kadar un ekleyelim ve güzelce yoğuralım. Üstünü streç filmle kapatıp, ılık bir yerde mayalanmaya bırakalım.


Hamur iki katına ulaşıncaya kadar mayalandıralım. Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp, elimizle küçük pasta tabağı büyüklüğünde açalım, yukarıda resimde gördüğünüz gibi yağ sürelim ve rulo yapalım. Daha sonra ruloyu kendi etrafında döndürerek burmaya başlayalım ve iki ucunu birleştirerek yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizelim.Bu şekilde bütün hamuru bitirelim. Üstlerine yumurta sarısı sürerek, susamlarını ekelim. 







Ben hamurun yarısından açma yaptım, diğer yarısından da oğlanların genel isteği üzerine peynirli poğaça yaptım. Pişerken inanın o kadar güzel kokuyorlardı ki anlatamam. 

Bu gördüğünüz bir tepsi açma ve poğaça dün akşam pişmişti. Pişmişti diyorum, bugün akşam işten eve geldiğimde bir tanecik yiyivereyim dedim, meğer benim pasta canavarlarım bitirmişler. 

Afiyet bal olsun benim canlarıma. 

Siz de çocuklarınıza ev yapımı açmalar, poğaçalar yapın hanımlar. Hem bereketli, hem daha sağlıklı. 

0 yorum:

Yorum Gönder