1 Ocak 2016 Cuma

Yılbaşı Kurabiyesi





























Yılbaşı Kurabiyesi
Malzemeler:
100 gr margarin (oda ısısında)
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
1 çay bardağı pudra şekeri
2 tatlı kaşığı mahlep
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un. 

Merhaba arkadaşlar. Yeni bir yıla girdik, sevinelim mi, üzülelim mi bilemiyorum. 2015 herkesin olduğu gibi benim içinde zor bir yıl oldu. Aksi huylu, inatçı, çocuksu, benimle hep uğraşan, beni hep kızdırmayı seven ama gözümdeki yaşa dayanamayan, sevgisini dışından değil de, içinden seven, beni ayaklarımın üstünde durmayı öğreten, düşsem de ayağa kalkıp yürümem gerektiğini söyleyen, elli yaşımda bile olsam cüzdanımda para var mı yok mu diye yoklayan, bize hala çocuk harçlık veren babamı, çınarımı aldı 2015 benden.Oysa o ne acılar görmüştü, yokluk ve acılar onun hayatından hiç çıkmamıştı.Önce evladını verdi toprağa, sonra sırasıyla kardeşlerini. Onların acısını dayanabilmişti belki ama, ona herzaman, heryerde, her şartta destek olan hayat arkadaşının yokluğu ağır geldi. Arlı adamdı benim babam. Kimseye anlatamadı belki içindekileri.Kulakları da duymazdı zaten. Dil söylemez, kulak duymaz, kapattı yüreğini. İki gün yatak, üçüncü gün toprak derdi. Dediği gibi de oldu, bir veda bile edemedik birbirimize. 2015 bana iyi gelmedi, sizleri bilmiyorum. İnşallah sizler için iyi geçmiştir.  Ben sabah sabah döktüm yine içimdekileri. Affedin beni ne olur. Ben söze dökemediklerimi, yazıya döküyorum bazen.

Neyse ben size kurabiye tarifi verecektim ya, hadi başlayalım. Şu sıralar kötü bir grip bana yapıştı bir türlü bırakmak bilmiyor. Bunları ne ara yaptın derseniz, arşivden çıkan bir tarif.

Klasik kurabiye hamuru. Malzemeleri bir kabın içine alıp, hepsini elimizle iyice mıncıklıyoruz. Unu azar azar ekleyip, hamuru güzelce yoğuruyoruz. Ele yapışmayan bir hamur olmalı. Tezgahı hafifçe unlayıp hamuru merdane yardımıyla 0.5 cm kalınlığında açıyoruz ve kurabiye kalıplarıyla kesip, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştiriyoruz. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 15 dk kadar pişiriyoruz. Soğuduktan sonra da üstlerine pudra şekeri serpiyoruz. 
Çayın, kahvenin yanında çok güzel gidiyor haberiniz olsun. 

HEPİNİZE MUTLU, SAĞLIKLI, GÜZEL BİR YIL DİLİYORUM.......... 


0 yorum:

Yorum Gönder