17 Ocak 2016 Pazar

Portakal Pelteli Muhallebi





























Portakal Pelteli Muhallebi

Malzemeler:
1 litre süt
1 su bardağı şeker
4 yemek kaşığı un
1 paket vanilya

Portakal Peltesi İçin:
2 su bardağı portakal suyu
1 su bardağı su
4 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı nişasta

Merhaba arkadaşlar. Biliyorsunuz bugün Muğla'da gök yere indi adeta. Bırakın dışarıya gezmeye gitmeyi, balkona dahi çıkamadık. Hal böyle olunca ben de mutfaktan çıkamadım haliyle. Meğer evde yapılacak ne kadar çok iş varmış. Günün yorgunluğunun ardından kendimi ödüllendirmeye karar verdim ve yukarıda gördüğünüz muhteşem tatlıyı yaptım. Ev halkından tam puan aldım, bakalım siz de beğenecekmisiniz. 

Muhallebisi için şeker ve unu tencereye alıp karıştıralım, sütü ekleyelim. Topaklanmaması için çırpma teliyle sürekli karıştırarak pişirmeye başlayalım. Kaynamaya başladıktan sonra, üzeri göz göz oluncaya kadar pişirelim. Ocağın altını kapatıp içine vanilya katıp karıştıralım. Kuplarımızın içine yarısına gelinceye kadar paylaştıralım. Soğumaya bırakalım.

Portakal suyu, su ve şekeri tencereye alalım. Nişastayı bir kasede bir miktar su ile eritip, tencerenin içine yavaş yavaş katalım, hepsini karıştırıp, pişirmeye başlayalım. Peltemiz kıvam alınca kuptaki muhallebilerin üstüne paylaştıralım. Soğuyunca hindistan cevizi ile süsleyip servis edelim.

Biliyorsunuz muhallebiyi tek başına tüketebileceğiniz gibi,çeşitli soslarla, meyvelerle, meyve püreleriyle, bisküvilerle birleştirerek de değişik tatlar ortaya çıkarabiliriz. Bugün portakalla bir tat yaptık, mevsimine göre mandilina, nar suyuyla da değişik soslar yapabiliriz. 

0 yorum:

Yorum Gönder