4 Ocak 2016 Pazartesi





























Malzemeler:
1 bağ kıvırcık hindiba
İstediğiniz bir salata sosu

Geçenlerde pazarda gezerken tezgahın birinde bu otu gördüm. Şimdiye görmemiştim veya farketmemiştim bilmiyorum yani.Satıcı kadın adını radika olduğunu söyledi. Google amcamdan biraz araştıdığımda adının hindiba olduğunu ve birkaç çeşidinin bulunduğunu öğrendim. Ben bu çeşidini bilmiyordum. Çok faydalıymış meğer. Karaciğeri temizliyormuş, mide ve bağırsak gazına iyi geliyormuş, safra kesesindeki taşları küçültüyormuş ve kanser hücrelerini engelleyen bir madde içeriyormuş. Ben de tam bir Muğla'lıya yakışan bir hareketle merağımı gidermek için hemen bir bağ aldım tabiki. kadın azıcık haşla demişti ama yapmadım. Otu güzelce yıkadım, ince ince doğradım. Bir adet soğan doğrayıp karıştırdım. Zeytinyağ, limonsuyu, sarımsak,azıcık nar ekşisi ve tuzla güzel bir sos edip üzerine gezdirdim ve salatamız hazırdı. Ben çok beğendim. Çok hoş bir tadı vardı.

Ha bir de şunu anlatayım. Bizim işyerinde dışarıdan bize gelen bir arkadaş perşembe günleri Muğla'lıların ellerinde çeşit çeşit otları görünce, bizim ottan başka birşey yemediğimizi, et yemeklerini yapmasını bilmediğimizi söylemiş. Arkadaşlar biz eti de , otu da çok yeriz. Ot bizim için garnitürdür, salatadır,mezedir, ekşilemedir, yoğurtlamadır, kavurmadır, bazen çiğ çiğ, bazen pişirerek her türlüsünü severiz. Bizim soframız etsiz de olmaz, otsuz da.




0 yorum:

Yorum Gönder