6 Mayıs 2016 Cuma

Deniz Börülcesi Salatası






























Deniz Börülcesi Salatası

Malzemeler:
2 bağ deniz börülcesi
4 diş sarımsak
Yarım limon suyu
2-3 kaşık nar ekşisi
Zeytinyağ 

Deniz börülcesi denize yakın yerlerde yetişen,  ıspanakgiller familyasından, tuzlu bir bitki. Türkiye' de en çok Gökova'da yetişiyormuş. Ben Allah biliyor ya denizin içinde yetişir diye biliyordum. Meğer kumlukta yetişirmiş. Size faydalarını anlatacağım biraz sonra.

Dün eşimle markete gittik, bizimkinin gözüne ilişti hemen. Baktım hemen almış. Almasa olmazdı zaten yanında balık ta almış. Sizin anlayacağınız salatası yapılacak. Bugün pazarda da çoktu aslında. 

Deniz börülcesinin kumu, pisliği gitmesi için iyice yıkamalıyız. Bu esnada kök kısmını atabilirsiniz. Yıkandıktan sonra tencerede kaynayan suya atıp 15 dk kadar haşlıyoruz. Haşlanırken içine kesinlikle tuz atmıyoruz. Çok tuzlu bir bitki çünkü. Haşlanan börülceleri  yeşilliği kaybolmaması için sıcak sudan alıp, hemen soğuk su dolu bir kaba alıp şokluyoruz. Sonra süzüyoruz. Sap kısmından tutup aşağıya doğru sıyırıyoruz. İçinden incecik tel gibi bir kısım çıkacaktır onu atıyoruz. Hepsini bu şekilde bitirdikten sonra, yukarıda yazdığım malzemelerle güzel bir sos hazırlayıp, üzerine döküp servis ediyoruz.

Deniz börülcesi içinde sodyum, potasyum, magnezyum, iyot, kükürt, kalsiyum, fosfor, çinko, maznezyum ve bakır mineralleri içeren bir besin. Yani denizin bütün mineralleri mevcut içinde.

İyot deposu olduğu içinde hipotroiti olan kişiler için çok faydalıymış. Yani benim için.

İçinde bol C vitamini olduğu için güçlü bir antioksidanmış.

Ama içinde tuz olduğu için hipertansiyon hastalarının fazla tüketmemesi lazımmış.

Ayrıca bir yosun türü olduğu için insanı gençleştiriyormuş, hücreleri yeniliyormuş.

Bugün aslında size nasıl ayıklandığını göstermek istiyordum ama, fırsatım olmadı. Eğer öğrenmek isterseniz google amcama sordunuz mu söylüyor zaten.

Benden söylemesi bu kadar faydalı birşeyi denemekte fayda var diyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder