3 Mayıs 2016 Salı

Un Helvası

























Un Helvası ( Sıvı Yağlı )

Malzemeler:
1 su bardağı sıvıyağ ( ayçiçek, zeytinyağ )
2 su bardağı un

Şerbeti için :
2 su bardağı şeker
1.5 su bardağı su

Öncelikle bütün İslam dünyasının Miraç Kandilini kutluyorum. İnşallah ettiğimiz dualar yerini bulur. Rabbim hepimizin hakkında hayırlısını yazar. Kötü günler geride kalır. Kandillerde adettendir, un kavurup helva yapmak. Hani hiç bir şey edemesek bile un kokutalım deriz. Benim ki biraz geç vakitte olsa da yaptım, hem de benim tatlıcı oğluşlarımın gönlünü almış oldum.

Size tarifini vereceğim helvada sıvıyağ kullanılıyor. İlk önce şerbetini hazırlayalım. Şekeri ve suyu bir tencerede, şekeri eriyinceye kadar kaynatalım. Yayvan bir tencereye sıvıyağ ve unu koyalım. Orta harlı ateşte ikisini kavurmaya başlayalım. Ocağın altını fazla açmayın. Sürekli karıştırarak unun rengi dönünceye kadar kavuralım. İyice kavrulduktan sonra içine şerbeti yavaş yavaş katalım. Bu arada şerbetin sıçrama ihtimali var, temkinli olmakta fayda var, üzerinize sıçrayabilir. Şerbetini çekinceye kadar karıştırarak pişirelim. Şerbeti çekince tencerenin kapağını kapatıp demlenmeye bırakalım.Helva ılıdıktan sonra ister kaşıkla, isterseniz benim yaptığım gibi silikon kalıpla şekil vererek servis edebilirsiniz. Üzerine ceviz veya hindistan cevizi serpebilirsiniz.



0 yorum:

Yorum Gönder