17 Mayıs 2016 Salı

Susamlı- Kuruyemişli Kek






























Susamlı- Kuru Yemişli Kek

Malzemeler:
3 adet yumurta
1.5 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
3 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
4 adet kuru kayısı
4 adet kuru incir
1 çay bardağı kuru üzüm
Susam

Merhaba canlarım. Epey oldu bloğuma giremedim. Önce babamın mevlüt hazırlıkları vardı, şükür mevlüdümüzü yaptık. İnşallah dualarımız annemle babama ulaşmıştır. İkisinin de yokluğu ağır geliyor insana. 

Sonrada eğitime gittik. Bu yüzden sizlerden uzak kaldım biraz. Ama sıcacık bir kekle kendimi affettirmeyi çok istiyorum. Takdir sizin. Beni az çok biliyorsunuz artık, mutfağımdaki her bir malzeme benim için çok değerli. Atmayı, israfı sevmem. Elimden geldiğince değerlendirmeye çalışırım. Bu kek de öylesine ortaya çıktı. Çok ta güzel oldu. hadi yapalım.

Yumurtaları kıralım, mikserle iyice çırpalım. İçine şekeri katıp tekrar çırpalım. Sütü ve sıvıyağı katıp karıştıralım. Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı katıp hepsini kaşıkla iyice karıştıralım. Kayısı ve inciri küçük küçük keselim ve üzümleri ekleyelim. Bu yemişlerin üstüne un serpip karıştıralım. Kek hamurunun içine katıp harmanlayalım. Yağlanmış kek kalıbının içine dökelim. Üstüne bol susam ekelim. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 45 dk kadar pişirelim.







0 yorum:

Yorum Gönder