4 Haziran 2016 Cumartesi































Bahar Türlüsü

Malzemeler:
Yarım kg iç bakla
1 su bardağı araka ( tane bezelye )
1 adet havuç
2 adet kapya biber
1 adet soğan
3-4 diş sarımsak
2 adet domates
1 yemek kaşığı salça
Zeytinyağ,tuz

Yaz türlüsü olur da, bahar türlüsü olmaz mı ? Biz yaparsak olur. Hep diyorum ya sizlere denemekten vazgeçmeyin, yeni şeyler deneyin. Tamam klasik tatlarda  güzel ama, yenilikler de güzeldir. Bizim ev halkı alışkındır bu hallerime, değişikliğe her zaman açığımdır. Bugün tarifine vereceğim yemek te böyle bir şey işte. Bana göre çok güzel. Siz de deneyin bakalım beğenecekmisiniz.

Öncelikle bütün malzemelerimizi temizleyip yıkıyoruz. Domateslerin kabuklarını soyup yemeklik doğruyoruz. Biberleri de aynı şekilde doğruyoruz. Havuçların kabuğunu soyup, küp küp doğruyoruz. Soğanı da yemeklik doğruyoruz. Tencereye yağı koyalım, ısınınca soğanı atalım içine sararıncaya kadar kavuralım. Salçasını ekleyelim ve hazırladığımız bütün malzemeleri tencereye koyalım,tuzunu ekleyip karıştıralım. Malzemelerin hepsini yumuşayıncaya kadar ara sıra karıştırarak kavuralım. Sebzeler yumuşayınca içine bir bardak kadar su katıp, suyunu çekip kıvam alıncaya kadar pişirelim.

İşte bu kadar. Yani klasik yemek pişirme yöntemimiz. Ama ben bugün düdüklü tencerede pişirdim. Malzemelerin hepsini tencereye koydum, tuzunu salçasını atıp, bir bardak su ekledim ve düdüklü tencerede 15 dk kadar pişirdim. Siz nasıl pişirmek isterseniz öyle yapın tamam mı.

0 yorum:

Yorum Gönder