14 Şubat 2016 Pazar





























Vişneli İrmik Tatlısı

Malzemeler:
2 su bardağı süt
2 su bardağı şeker
3 su bardağı su
1 su bardağı irmik
1 paket vanilya

Üstü İçin:
2 su bardağı vişne
2 su bardağı su
2 su bardağı şeker
1 yemek kaşığı mısır nişastası
Hindistan cevizi

Bugün Sevgililer Günü biliyorsunuz. Bence sevginin günü olmaz, insan sevdiği zaman her gün güzeldir, her gün özeldir. Ben de bu özel gün için sevdiklerime sevgi gibi tertemiz kar beyazı, aşk gibi ateşli, kırmızı soslu bir tatlı yaptım. Hadi tarife geçelim.

İlk önce irmikli tatlımızı yapalım. Tencereye irmik ve şekeri alalım. Üstüne sütü ve suyu ekleyelim. Hepsini karıştıralım. Tencereyi ocağa alalım, pişirmeye başlayalım. Pişirirken sürekli karıştıralım, muhallebi kıvamında koyulaşıncaya kadar pişirelim. Üzeri göz göz olunca ocaktan alalım. Vanilyayı ekleyip karıştıralım. Orta büyüklükte bir borcamı ıslatalım. Pişirdiğimiz tatlıyı kabımız ıslakken kabın içine dökelim. Tatlıyı oda ısısında soğumaya bırakalım. İyice soğuyunca dolaba koyalım. Dört saat kadar dolapta beklesin, iyice soğuması lazım.

Bu arada vişne sosunu hazırlayalım. Vişneleri su ve şeker ile birlikte tencereye alalım. Ben vişneleri tatlılarda ve pastalarda kullanmak için yazın dondurucuya koymuştum. Tencereyi ocağa alıp pişirmeye başlayalım.Vişneler yumuşayıncaya kadar pişirelim. Mısır nişastasını az bir suyla açıp,vişnelerin içine katalım.  Suyu koyulaşıncaya kadar kaynatalım. Sos koyulaşınca soğumaya bırakalım. Soğuyunca jöle kıvamında olacaktır.

Tatlı iyice soğuyunca servis tabağını borcamın üstüne kapatalım. Ters çevirerek tatlıyı servis tabağına alalım. Tatlının üstünü  hazırladığımız vişneli sosla dilediğiniz gibi süsleyin. Benim kabım kalp şeklindeydi. Bende ona göre süsledim. Kenarlarına vişneleri dizdim. Ortasına hindistan cevizi döktüm ve sosun suyundan vişnelerin üzerine gezdirdim.  

Siz dilerseniz, bu tatlıyı küçük kahve fincanlarını ıslatarak ta dökebilirsiniz. İçine limon veya portakal kabuğu rendeleyebilirsiniz. Fincanlara dökünce de çok güzel bir görüntü elde edebilirsiniz. Bir gün öylede yapayım sizlere. Üstüne yine dilediğiniz bir meyve sosu, hindistan cevizi veya devizle süsleyebilirsiniz. Nasıl arzu ederseniz. İnanın her türlüsü çok güzel oluyor.







0 yorum:

Yorum Gönder