26 Şubat 2016 Cuma

Çin Usulü Makarna






























Çin Usulü Makarna

Malzemeler:
1 paket çubuk makarna
Yarım kg tavuk eti ( kemiksiz olacak )
2 adet sarı havuç
4 adet pırasa ( baş kısmı olacak )
2 yemek kaşığı soya sosu
Sıvıyağ

Makarnayı sevmeyen yoktur değil mi? Ben her türlüsünü severim. Hem besleyici, hem karın doyurucu. İçine kattığımız malzemeye göre ister bir ana yemek, istersek salataya dönüşüyor. Bugün yapacağımız makarna ise bana göre  bir ana yemek.

Öncelikle makarnayı paketin üstünde yazdığı şekilde haşlayalım. Bizim aile kalabalık olduğu için ben bir paketten yapıyorum. Siz isterseniz yarım paketten yapabilirsiniz. Ve diğer malzemeleri de yarıya indirebilirsiniz.

Tavuk etlerini ince uzun jülyen şeklinde keselim. Aynı şekilde havuçları da keselim. Pırasaları yuvarlak şekilde keselim.Ben biraz kalın kesiyorum, yerken daha çok hoşuma gidiyor. Tavaya sıvıyağ koyalım, kızınca içine tavuk etlerini atalım, güzelce kızartalım. Etler pişmeye başlayınca havuçları ve pırasaları atalım. Tuzunu ekleyelim hepsini güzelce soteleyelim. Pişen tavukların içine haşladığımız makarnayı ilave edelim ve iki yemek kaşığı soya sosu katalım. Hepsini karıştıralım. Makarnamız hazır oldu. 

Sizin de sporla ilgilenen eşiniz veya çocuklarınız varsa onlara hazırlayabileceğiniz tam bir sporcu yemeği. Sevdiklerinize, misafirlerinize değişik bir şeyler ikram etmek isterseniz deneyin derim. 

0 yorum:

Yorum Gönder