6 Nisan 2016 Çarşamba

Karnıyarık Poğaça






























Karnıyarık Poğaça

Malzemeler:
2 adet yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı tuz
Varsa süt kaymağı
Aldığı kadar un

İçi için: peynir

Üstü için: Susam ve çörekotu

Sabahları kahvaltı etmek istemeyiz ya bazen.Ya da vaktimiz yoktur. Elimizin altında birşeyler hazır olsa da, yiyip te işe gitsek deriz. Çayla veya kahveyle ayak üstü atıştırıp gideriz. Benim gibi çalışan hanımların kurtarıcılarıdır poğaçalar. Bir de evde çocuk sayısı fazlaysa onları da okula veya işe aç aç göndermek istemeyiz. Bugün bende oğluşlarıma poğaça yaptım. Sabah tazecik yesinler istedim. Hadi yapalım.

Hamur aslında bildiğimiz klasik poğaça hamuru. Ben geçenlerde süt kaynatmıştım, evde süt kaymağı vardı onu da değerlendirmek istedim. Önce sıvı malzemeleri, süt kaymağını ve yumurtaları karıştıralım. İçine tuz, kabartma tozu ve karbonatı ekleyip, undan yavaş yavaş katarak yoğurmaya başlayalım. Elimize yapışmayacak kıvama gelinceye kadar un ekleyip yoğuralım.Hamuru yarım saat dinlendirelim. Dinlenen hamurdan parçalar alıp, elimizle açalım ortasına peynir koyup, isterseniz yuvarlak, isterseniz oval şekil vererek tepsiye dizelim. Ortalarından bıçakla keserek yaralım. Üzerlerine yoğurt sürelim, susam ve çörekotu serpip, önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirelim.

0 yorum:

Yorum Gönder