7 Haziran 2016 Salı

Erik ve Kiraz Kompostosu






























Erik ve Kiraz Kompostosu

Malzemeler:
1 kase yeşil erik
1 kase kiraz
1 kase şeker
1 tatlı kaşığı limon suyu
Su


Allaha şükür bu sene de Ramazana kavuştuk. Allah herkesin orucunu, niyetlerini kabul etsin inşallah. Oruçluyken gün boyu kaybettiğimiz sıvıyı tekrar kazanmak için ve uzun geçen açlık sonrası kan şekerimizi düzene koymak adına hazırlayacağımız kompostolar kurtarıcımız olacaktır. Hazırlayıp dolapta soğuttuğumuz kompostalar yemeklerin yanında serin serin iyi gidecektir. İftarda canınız tatlı istediği zaman ağır şerbetli tatlılar tüketmek yerine hoşaf, komposto veya sütlü tatlılar tüketmek daha iyi olur diye düşünüyorum.

Bu mevsimde erik ve kiraz bol bol pazarlarda var artık. Kayısılar da boy göstermeye başladı. Biz bugün erik ve kirazdan güzel bir komposto yapalım. Önce meyveleri temizleyip, yıkayalım.
Tencereye önce erikleri alıp üzerine çıkacak kadar su koyup bir taşım kaynatalım. Bu ekşi suyu dökelim. Daha sonra tekrar tencereye erikleri ve kirazları koyalım. İçine şekeri ekleyelim. Üzerine çıkacak kadar su koyalım ve kaynatmaya başlayalım. Kaynamaya başladıktan sonra şekeri erisin diye birkaç kez karıştıralım ve 5 -6 dk kaynatalım. İçine bir tatlı kaşığı limon suyu ekleyip 2 dk kadar daha kaynatıp, ocağı kapatalım. Kompostoyu soğumaya bırakalım. İyice soğuyunca buzdolabına kaldırıp, soğuk soğuk tüketelim.

Böyle komposto veya hoşaf yaptığımda aklıma hep rahmetli babam gelir. Ramazan aylarında mutlaka yaptırırdı. Eskiden ben evlenmeden önce yine böyle yaz aylarına geldiği vakitler annem rahmetli yapar buzdolabına kaldırırdı. Babam sahurda her gün olmasa bile genelde pilav isterdi. Ben de anneme yaptırmak istemezdim. Zaten tarlada çalışır gelirdi, beni ramazanda tarlaya götürmezdi. Akşam yemeğini kendi yapardı ama, sahurdaki pilavı mutlaka ben yapardım. Öyle akşamdan kalan pilav olmayacak illa taze pilav olacak. Yanında da komposto. Onun için ben sahura kadar uyumazdım. Babama sıcacık pilav yapayım diye. Allah ikisine de bol bol rahmet eylesin. Yattıkları yerler nur olsun inşallah.

0 yorum:

Yorum Gönder