26 Eylül 2017 Salı

Bamye Turşusu









































Bamye Turşusu

Malzemeler:
1 kg taze uzun bamye
1 su bardağı üzüm sirkesi
2 çorba kaşığı kaya tuzu
7- 8 diş sarımsak
Yarım limon suyu
10 adet kadar nohut
Su
2 kg lık kavanoz

Biliyorum birçoğunuzun bayılarak yediği bir sebze değildir bamye. Ama faydaları o kadar çok ki. Bol lifli bir besin olduğu için sindirim sistemi için çok faydalı. Ülseri önleyici, mide asidini düzenleyici olduğu biliniyor. İçindeki  bol C vitamini bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Demir, kalsiyum ve magnezyum mineralleri içeriyor. Yani sizi anlayacağınız tam bir şifa deposu. Ama nedense pek sevilmez. Hadi tazesinden, kurutmasından yemeğini ederiz de, turşu da olurmu . İşte bende internette görünce öyle demiştim. Keşke önyargılı olmasaydım. Keşke daha önceleri yapsaydım.

Efendim önce bamyelerimizi yıkayalım, sonra tepelerini sivrelterek alalım. Kavanozun dibine nohutları atalım. Bamyeleri kavanozun kenarından başlayarak diklemesine dizmeye başlayalım. Aralarına soyulmuş sarımsaklardan atarak kavanozu dolduralım. kavanoz dolunca tuzunu, limon suyunu ve sirkeyi ekleyelim. Üzerine damacana suyu doldurup kavanozun kapağını sıkıca kapatalım. Kavanozu güneş görmeyen bir yere koyup en az 15 gün bekleyelim. 

Bazı sayfalarda turşuyu yaparken kaynamış suyu sıcakken bamyelerin üstüne döküp kapağını kapatmışlar. Ben de bazı turşularda bu yöntemi yapıyorum ama bu turşuda yapmak istemedim. Çünkü salyalanmasından korktum. Benim yaptığım yöntemle çok güzel bir turşu oldu. 

Değişik bir turşu, değişik bir tat. Tavsiye ederim.


0 yorum:

Yorum Gönder