2 Eylül 2017 Cumartesi

Et Yahni






























Et Yahni

Malzemeler:
750 gr parçalanmış kemikli et
1 su bardağı nohut 
1 adet soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
Zeytinyağı, tuz, karabiber

Merhaba canlarım. Yaz dı, sıcaktı, işti bilmem neydi derken klavyenin başına oturabildim nihayet. Kurban Bayramını kutladığımız bu günlerde herkesin bayramını kutluyorum. Biz müslümanlar için Kurban Bayramı yardımlaşma, dayanışma bayramıdır. Olan el, olmayan ele yardım eder. Ama sosyal medyada üzülerek görüyorum ki bu işi gösteriş yapmaya dökmüşler. Umarım yardımlar gerçek ihtiyacı olanlara ulaşmıştır.

Ben de kurban etinden güzel bir yahni yaptım bugün akşam yemeğine. Yahni yaparken etin biraz yağlı olması güzel olur. Yağsız etle yapılınca pek tadı olmuyor bence.

Yemeğe başlamadan önce, nohutu bir gece önceden ıslatırsanız daha kolay pişecektir.

Ben yemeği düdüklü tencerede pişiriyorum. Etler bütünse parçalayıp, yıkayalım. Tencereyi ocağa alıp etleri içine atalım, kendi suyunu çekinceye kadar pişirelim. Etler suyunu çekince içine yağını ekleyip etlerin rengi değişinceye kadar kavuralım. Etler kavrulunca içine yemeklik doğranmış soğanları ekleyip soğanlar pembeleşinceye kadar pişirelim ve salçasını ekleyip, tuzunu atalım, hepsini iyice kavuralım.İçine nohutları ekleyip, etlerin üzerine geçecek kadar sıcak su ekleyip karabiberini atalım ve düdüklünün düdüğünü kapatarak yaklaşık 45 dk pişirelim.



0 yorum:

Yorum Gönder