12 Ağustos 2015 Çarşamba

Vişne Reçeli




































Vişne Reçeli

Malzemeler:
1 kg vişne
1 kg şeker
1 çay kaşığı limon tuzu

Kış hazırlıklarına yavaş yavaş başlamak gerek. Her şey mevsiminde, pazarda bol bol varken yapmak lazım diye düşünüyorum. Reçeller, marmelatlar kahvaltı sofralarımızın vazgeçilmezlerinden. Bizim evdekiler sabahları tatlıcıdır. Onun için elimden geldiğince reçel yapmaya çalışıyorum. Reçellerin içinde en güzeli de kuşkusuz vişne reçeli. Yapımı biraz zahmetli olsa da, yemesi çok güzel. Hadi yapalım.

Vişneleri güzelce yıkayalım ve çürüklerini ayıklayalım. Çekirdeklerini varsa çekirdek çıkarma aparatıyla , yoksa benim yaptığım gibi temiz bir firkete veya çengel iğne ile çıkartalım. Pişireceğimiz tencerenin içine koyalım ve şekeri ilave ederek, bir gece bekletelim. Yani en az 8- 9 saat kadar bekletelim. Bu süre sonunda ocağa alalım ve pişirmeye başlayalım. Çok sulanan ve köpüren bir reçel olacağı için köpüklerini bir kevgir yardımıyla alıp atalım. Köpüklerini temizlemezsek, sonradan puflanma yapabilir. Çok sulu bir reçel demiştim. İlla suyunu çektireceğim diye beklemeyin, iyice kaynadıktan sonra suyundan alıp, temiz bir kavanoza koyarak, sonra vişne suyu olarak kullanmak için ayırabilirsiniz.


Yaklaşık 45-50 dk kadar pişirdikten sonra limon tuzunu dövüp içine katın ve beş dakika kadar kaynattıktan sonra altını kapatın. Sıvı bir reçel görünümünde olabilir, ama soğuyunca katılaşacaktır. Reçelimiz iyice soğuyunca temiz bir kavanoza koyup, ağzını iyice kapatın ve serin bir yerde saklayın.

Ben 3 kilo vişneden yaptım, reçel birebir ölçüsünde yapılıyor. Yani ben 3 kilo vişneye 3 kilo şeker katarak yaptım. Siz artık ne kadar yapmak isterseniz. 




0 yorum:

Yorum Gönder