4 Ağustos 2015 Salı

Vişneli Kek



























Vişneli Kek

Malzemeler:
2 adet yumurta
1.2 çay bardağı şeker
1 çay bardağı ayçiçek yağı
1 çay bardağı süt
2.5 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
15-20 adet vişne ( yıkanmış ve kurulanmış )

Öncelikle bütün malzemelerimiz oda sıcaklığında olması lazım.

Yaz meyvelerinin çeşitliliği ve güzelliği bitmez. Elimden geldiğince yaz meyveleriyle yapılan çeşitli tarifler vermeye çalışacağım. Bugün kek yapalım.

İlk önce yumurtaları ve şekeri iyice çırpalım. İçine sıvı malzemeleri yani süt ve yağı ekleyip çırpmaya devam edelim. Elenmiş unu, kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyip kek hamurunu hazırlayalım. İçine vişneleri atıp karıştıralım.Orta boy bir borcamı veya kek kalıbını yağlayıp hamuru kalıba dökelim. 175 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 30 dk kadar pişirelim. Kürdan testi yapalım, eğer hamur bulaşmıyorsa pişmiş demektir. 

Akşamüstü çayının yanında tüketebileceğiniz nefis bir kek olacaktır. Vişnenin ekşi tadı ve kekin yumuşaklığı benim çok hoşuma gitti. Umarım sizde beğenirsiniz.

Kışın vişnelerden çeşitli tarifler yapmak için ben biraz vişne aldım. Birazını derin dondurucuya koydum. Birazını reçel yaptım. Reçeli de en yakın zamanda sizinle paylaşmak istiyorum. Şimdilik hoşçakalın, mutlu kalın..........




0 yorum:

Yorum Gönder