29 Eylül 2015 Salı

Çikotop




































ÇİKOTOP

Malzemeler:
1 kutu sıvı krema
2 paket bitter çikolata ( 160 gr )
2 paket hazır kakaolu kek veya  varsa evde artan keklerden
1 kaşık tereyağ
Hindistan cevizi

Merhaba arkadaşlar. Yine size çok pratik, çok tatlı bir tarif vermek istiyorum. Elimizin altında bulanabilecek malzemelerden yapabileceğimiz nefis bir atıştırmalık.

Geçenlerde kakaolu kek yapmıştım ve tepsinin yarısı yenmeden kalmıştı. Çöpe atmaya kıyamamıştım. Ben onları ufaladım ve buzluğa kaldırdım. Nasıl olsa değerlenir diye düşünmüştüm. İşte onlarla güzel çikotoplar yaptım. 

Tencereye yağı alalım eriyince içine sıvı kremayı koyalım ve krema kaynama noktasına gelince ocaktan alalım. İçine çikolatanın birini kırarak atalım, kremayla çikolata özleşinceye kadar karıştıralım. Kekleri elimizle ufalayıp, kremanın içine ekleyelim ve iyice karıştıralım. Bu sırada isterseniz içine ceviz, fındık veya kuru kayısı gibi şeyler katabilirsiniz. Hazırladığımız karışımından kopararak elimizde toplar yapalım.  Yaptığımız toplar soğuyuncaya kadar buzdolabına atalım. Öte yandan diğer kalan çikolatayı benmari usulü eritelim ve hazırladığımız çikotopları çikolataya batırıp servis tabağına alalım. Üstlerine hindistan cevizi ekip süsleyelim.

Ben dondurmayla yemek istiyorum. Nescafeyle de iyi gider diye düşünüyorum. Sizce  hangisi iyi gider dersiniz. :)




0 yorum:

Yorum Gönder