14 Aralık 2015 Pazartesi

Bazlama


































Küçük Küçük Bazlamalar:

Malzemeler:
5 su bardağı un
1 yemek kaşığı kuru maya
1 tatlı kaşığı tuz
Sıcağa yakın ılık su

Merhaba arkadaşlar. Birkaç günden beri bloğumu ihmal ettim biliyorum. Biriken o kadar çok tarif var aslında, ama gündelik yaşamda o kadar çok yoğunum ki bazen dinleneyim derken uyuyup kalıyorum. Hadi yarın yazarım diyorum, yine aynı şey oluyor. Neyse sıcacık bir bazlama tarifiyle kendimi affettiririm inşallah. 


Bugün sabah kahvaltısında yaptım bu şirin ekmekleri. Biliyorsunuz benim için haftasonu kahvaltıları çok önemlidir. Tüm ailenin tam kadro evde olması muhteşem bir şey. 

Sabahleyin çocuklar kalkmadan önce hamurunu yoğurdum. Nasıl mı ? 

Hamur yoğuracağımız kabın içine unu koyalım. Tuzunu ve mayayı katalım. Suyunu yavaş yavaş vererek hamuru yoğuralım. Çok sert bir hamur olmayacak, hafif ele yapışacak. Daha sonra üstünü kapatıp, ılık bir yerde hamur iki katına ulaşıncaya kadar mayalanmasını bekleyelim.  

Mayalanan hamuru istediğiniz istediğiniz oranda kesin, unlanmış tezgahta elinizle yassıltarak, bazlamaları pişmeye hazır hale getirin. Bu ölçüyle iki tane büyük, dört- beş tane küçük bazlama yapabilirsiniz. Ben beş kişi olduğumuz için, beş tane yaptım.Keşke daha fazla yapsaymışım, oğlanlara yetmedi.Teflon tavayı ocağa koyalım tava kızınca, tavanın altını çok açmadan bazlamaları önlü arkalı  pişirelim. Bazlamalar mükemmel olacak inanın. İsterseniz arasına tereyağ ve bal sürün, isterseniz domates, peynir kıstırın, isterseniz sade yiyin. Yeter ki sofranızda sıcacık çayınız ve sevdikleriniz olsun.  

0 yorum:

Yorum Gönder