22 Kasım 2016 Salı

Fındık Ezmeli Pamuk Kek






























Fındık Ezmeli Pamuk Kek

Malzemeler:
-250 gr tereyağ veya margarin
-160 gr bitter çikolata
-3 yumurta
-1 su bardağı şeker
-1 tatlı kaşığı nescafe
-1 yemek kaşığı fındık ezmesi
-1 paket kabartma tozu
-2 su bardağı un
-Fındık kırığı

Sevgili blog takipçilerim, sizlerle iki yılı bitirdik. Sizlere elimden geldiğince, mutfağımda pişenleri sunmaya çalıştım. Biliyorsunuz benim öyle reyting takıntım, reklam takıntım filan yok. Bu işi sadece hobi olarak yapıyorum ve bugüne kadar bana verdiğiniz destekten dolayı hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

Bugün size teşekkürlerimi sunmak için nefis mi nefis, pamuk mu pamuk bir kek tarifi vermek istiyorum. Biliyorum kek tarifleri üst üste geldi ama, beni affedin. Öyle denk geldi diyelim artık. Hadi kekimizin yapımına geçelim.

Önce yağı eritelim, kaynatmayalım ama. Yağ eriyince içine çikolataları parçalayıp atalım ve çikolatalar eriyinceye kadar karıştıralım. Ilımaya bırakalım. Yağ ılıyınca şekeri ekleyip mikserle iyice çırpalım. Şeker eriyince yumurtaları kıralım ve tekrar çırpalım. Hepsi iyice homojenize olunca içine nescafe ve fındık ezmesini katıp karıştıralım. Elenmiş unu ve kabartma tozunu ekleyip spatula ile alttan üste katlayarak unu yedirelim. Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye döküp, üstüne fındık kırıkları döşeyelim. Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 40-45 dk pişirelim.

Kek fırında pişerken siz de bu arada çaydanlığı ocağa koyun ve çayınız demlenmeye başlasın. İnanın kekin kokusuna dayanamayacaksınız. Kaç dilim yersiniz bilmem artık. O kadar garanti veriyorum size. Fındık kokusu, nescafe kokusu ve çikolata kokusunun dayanılmazlığı. Bilmem anlatabildim mi.


0 yorum:

Yorum Gönder