16 Kasım 2016 Çarşamba

Mermer Kek

























Mermer Kek

Malzemeler:
4 adet yumurta
1.5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 tatlı kaşığı kakao

Merhaba canlarım. Yine arayı uzattım biliyorum ama inanın çok yoğunum. Fırsat buldukça ilk işim bloğuma girmek oluyor. Hani diyorum bazen gün 27 - 28 saat olsaydı bana yetermiydi acaba. Bu arada haftada üç gün akşam üstleri işten çıkınca pasta kursuna gideceğim. Allah utandırmasın, inşallah bu kadar işin altından kalkabilirim . Neyse hadi kek yapalım bugün. Malum kış geldi sıcacık bir çayla iyi gider diye düşündüm.

Yumurtaları bir kabın içine kıralım, mikserle iyice çırpalım. Şekerini de ekleyip, yumurtayla iyice çırpalım. Sütü ve yağı katıp çırpmaya devam edelim. Unu eleyelim. Kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip unu azar azar katıp karıştıralım. Hamurumuz hazır olunca 1/3 kadarını ayırıp içine kakao ve iki kaşık süt katıp kakaolu bir hamur elde edelim. Kek kalıbını yağlayıp, unlayalım. Kalıbın içine önce sade kek hamurunu dökelim, sonra da sade hamurun üstüne kakaolu hamuru dökelim. Çatalla kakaolu keki sade hamurun içine doğru üstten alta doğru batırarak zikzaklar yapalım ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirelim.

Afiyet olsun efendim.

0 yorum:

Yorum Gönder