15 Aralık 2016 Perşembe






























Isırganotu ( Dalagan ) Mücveri

Malzemeler:
Bir bağ ısırganotu
2 adet yumurta
2-3 adet taze soğan ve taze sarımsak
1 adet kuru soğan
Un, mısır unu
Tuz, karabiber, kimyon, kırmızı toz biber

Ot yemekleri denildi mi akan sular durur benim için. Geçenlerde canım komşum Suzan'a gittim "Dalagan mücveri yaptım yer misin dedi." Bol soğanlı kavurmasını, böreğini bilirim de bunu yememiştim. İtiraf etmeliyim ki mücveri çok güzeldi. Ben de denedim ve sizlerle paylaşmak istedim. Biliyorsunuz ısırganotunu bilim adamları çok methediyor. Rahmetli anannemde "yılda bir kere bile ye kızım,çok faydalı" derdi. Neyse lafı uzatmayayım da tarifine geçelim.

-Dalaganları ve taze soğanla sarımsağı güzelce temizleyip yıkıyoruz. Dalaganı yıkarken ellerimiz biraz zorlanıyor ama, eldivenle yıkayabilirisiniz. Yoksa elinizi dalamasına izin vereceksiniz.
-Suları iyice sarkınca ince ince doğrayalım,bir kabın içine alalım.
-Otun içine yumurtaları kırıp, isteğinize göre tuzu ve baharatları ekleyelim. Unu ilave edelim. Unu eklerken iki, üç kaşık mısır unu katarsanız güzel olacaktır.
-Kabın içindeki malzemeleri kaşıkla iyice karıştıralım. Biraz katı bir kıvamda olsun. Aynen kabak mücveri yapar gibi yapalım.
-Tavaya zeytinyağ koyalım, ısınınca malzememizden kaşıkla alıp tavaya akıtıp pişirelim. Bütün malzemeyi bu şekilde bitirelim.

Denemenizi tavsiye ederim. Bana bu tarifi öğreten Suzi yede teşekkür ederim.

0 yorum:

Yorum Gönder