27 Nisan 2017 Perşembe

Çiriş Otu Yemeği






























Çiriş Otu Yemeği

Yarım kg çiriş otu
1 adet soğan
1 avuç bulgur
1 yemek kaşığı salça
Tuz
Bugün perşembe pazarında gezerken satıcının birinin tezgahında gördüğüm bu otun ne olduğu hakkında bir fikrim yoktu doğrusu. Tezgahta Işgın Otu yazıyordu. Amcanın biri de 5- 6 kg almıştı. Sordum ne yapacaksın bu kadar otu diye, Ağrı' lı olduğunu, o tarafta çok olduğunu, çok faydalı olduğunu söyledi. Otları yıkayıp, doğrayıp sonra yemek için buzluğa koyacakmış. Ben de aldım denemek için. İnternette araştırdığımda adının çiriş otu olduğunu öğrendim. Ama adı Çiriş'mi yoksa Işgın'mı hala bilmiyorum.

Ben bulgurlu yemeğini yaptım. Size de anlatayım, belki denemek istersiniz.

Otların tepesinde gördüğünüz kahverengi kısmı temizleyip, otu güzelce yıkayalım.Çünkü epeyce kum çıkıyor. Sonra küçük küçük doğrayalım.
Bir tencereye zeytinyağ koyalım, içine bir adet soğanı yemeklik doğrayıp yağla beraber soteleyelim. İçine salçayı ve otları katalım, tuzunu ekleyelim. Hepsini karıştıralım. İsterseniz bu şekilde kavurup yumuşayınca içine bulgur ekleyin. Ama ben farklı bir şekilde yaptım. Düdüklü tencerede pişirdim. Biraz önce anlattığım gibi otunu, salçasını, tuzunu ve bulgurunu ekledim. Bir tane kurutulmuş biber doğradım ve yarım su bardağı su ekleyip düdüklünün kapağını kapattım. Buharı çıkmaya başlayınca 10 dk kadar pişirdim .

Sonuç mu ? Bizim severek yediğimiz bir yemek oldu. Umarım sizde beğenirsiniz.

Benim mutfağım yeniliklere açık bir mutfaktır. Aklıma yatan herşeyi denemek isterim.

Bu arada bu otun oldukça fazla faydası varmış. İsterseniz internetten araştırabilirsiniz. Zaten bir çok ilaç doğanın nimeti değil mi ?

0 yorum:

Yorum Gönder