20 Kasım 2015 Cuma

Basit Yaş Pasta




































Basit Yaş Pasta

Malzemeler:
3 adet yumurta
3 fincan şeker
3 fincan un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 paket dr oetker çikolatalı cremole
1 paket dr oetker tatlı sos


Sevgili arkadaşlarım, bloğumu sessiz sessiz takip eden takipcilerim, canlarım bugün bloğum 1 yaşına girdi. İlk başlarda çok tereddüt ederek, çekinerek başladığım blog dünyasında henüz yeniyim ama, zamanla daha iyi olacağım inşallah. Bu arada bana bu bloğu açan ilk göz ağrım,canım oğlum Mehmet'e çok teşekkür ederim.Sizleri daha afilli bir pastayla karşılamak isterdim ama, çok kısa bir zaman önce büyük bir acı yaşadım biliyorsunuz. İnanın çok sevdiğim mutfak işleri bile bana acı veriyor artık. Çünkü ne pişirsem aklıma hemen babam geliyor, sanki hiç bizi bırakıp gitmemiş gibi, hemen bir parça da ona ayırmak istiyorum. Sonradan kafama dank ediyor, onun yokluğu. Neyse hadi pastamıza geçelim artık.

Bu pastanın keki benim en sevdiğim keklerden biridir. Süngerimsi, hafif bir kek. Klasik bir kek. Önce yumurtaları iyice çırpalım. İçine şekeri ekleyip beş dakika kadar mikserle çırpalım ve içine elenmiş un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip karıştıralım. Kek hamurumuzu yağlanmış kek kalıbına döküp önceden ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 20-25 dk pişirelim.

Kekimiz soğurken bir yandan sosunu hazırlayalım. Siz istediğiniz pasta kremasından hazırlayabilirsiniz. Ben cremole hazırladım. Üst sosu için dr oetker' in tatlı sosunu kullandım. Kek soğuduktan sonra ortadan ikiye kesip cremoleyi sürdüm, üstüne diğer yarısını kapattım ve çikolatalı tatlı sosu en üstünden döktüm, hindistan cevizi ile süsledim.

Bugün taziyeye gelen misafirlerim vardı, onlara da ikram ettim. Kekin ne olduğunu merak ettiler. Bisküviyle, kek karışımı birşey olmuş dediler, çok beğendiler. Bakalım siz de beğenecekmisiniz ?

Bu arada şu an itibariyle 10078 kez görüntülenmiş bloğum. Sizlere çok teşekkür ediyorum. Hepinizi çok seviyorum....
















































































0 yorum:

Yorum Gönder