5 Kasım 2015 Perşembe

Tembel Kebabı






























Tembel Kebabı

Malzemeler:
4-5 adet orta boy patates
250 gr kıyma
1 adet soğan
2-3 diş sarımsak
Yoğurt
Kızartmak için sıvıyağ

Hani bazen canınız yemek yapmak istemez, işten çıkınca elli yere uğramışsındır, bacakların isyan ediyordur, kollarında derman kalmamıştır, yorgunsundur, kafanda bir sürü tilki dolaşıyordur. Ha birde öğlen arası eve gelmişsen akşam yemeği için plan yapmışsındır bu arada. Şunu yapıcam, bunu yapıcam diye. İnsan yemeği kafasında bitirdimi, o yemek olmuştur zaten. Amaaaa biraz önce dediğim gibi yorgunluktan eve canlı bir şekilde değil de, hayalet olarak girmişsen işler değişiyor. Bu yemekte hayalet hallerimin icatlarından biri işte.

Efendim anlatayım. Yine öyle depresyonlu günlerimin birinde eve geldim ve ben güya çökertme kebabı yapı ev halkına sürpriz yapacağım. Başladım patatesleri soymaya ve patatesleri rendeden geçirecekken bir de baktım ki, parmak parmak kesivermişim. Hadi olsun varsın dedim ve kızarttım. Etini jülyen jülyen doğrayıp ta güzelce pişireceğim ya, sıkı durun dondurucudan et yerine kıyma çıkartmışım. Herşey ters gidiyor sizin anlayacağınız. Kendime kızacağım ama kızamıyorum. Neden derseniz, doktorum sağolsun, kafam iyi onun sayesinde. Sakinim yani.  " Ölüm mü var bunun ucunda ya dedim " kendime. Kıymayı az bir yağla kavurdum, bir tane soğanıda yemeklik doğrayıp kıymayla güzelce pişirdim, tuzunu, karabiberini attım. Patateslerin üzerine sarımsaklı yoğurt döktüm, kavurduğum kıymayı da üstüne döktüm. Oldu bize çökertmenin uzaktan akrabası bir kebap. Ev halkına çaktırmadım yani. Geçenlerde televizyonda gördüm, denedim dedim.Tadını sorarsanız, güzeldi efendim. Ben adını tembel kebabı dedim. Siz de kendi icatlarınıza yeni isimler verebilirsiniz, keyifli oluyor.

0 yorum:

Yorum Gönder