28 Kasım 2015 Cumartesi

Karanfilli Muğla Kurabiyesi






























Karanfilli Muğla Kurabiyesi

Malzemeler:
3 adet yumurta ( birinin sarısı üstüne )
2 su bardağı şeker
1.5 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı zeytinyağ
1/2 su bardağı ayçiçek yağı
1 tatlı kaşığı karanfil ( havanda iyice dövülüp, un gibi olacak )
6-7 su bardağı un
2 paket kabartma tozu

Yoğurma kabının içine önce yumurtaları kıralım. Şekeri ve yoğurdu ekleyip kaşıkla iyice çırpalım, krema gibi olsun. Daha sonra yağını ekleyelim ve hepsini iyice karıştıralım. Sıvı malzemeler karışınca içine ununu ve kabartma tozunu ekleyelim. Unu azar azar ekleyerek yoğurmaya başlayalım. Hamurumuz kıvam almaya başlayınca içine dövülmüş karanfili ekleyelim ve karanfili hamura iyice yedirelim. Hamurumuz diğer kurabiye hamurları gibi  tok bir hamur olmayacak, elimize yapışan bir hamur olacak. Yani ne kek kıvamında, ne de katı. Tepsiyi yağlayalım ve elimizi yağlayarak hamurdan mandalina büyüklüğünde hamurlar koparıp, ister yuvarlak, ister spiral, isterseniz saç örgüsü şeklinde şekiller vererek tepsiye dizelim. Üstüne yumurta sarısı sürüp, önceden ısıtılmış 180 derece fırında üstü kızarıncaya kadar pişirelim.

Bu kurabiye mübadeleden önce Muğla'da yaşayan Rumlara ait bir kurabiye tarifiymiş. Ben de bazı büyüklerimizden duymuştum ve duyunca hoşuma gitmişti. Aslında eski Muğla yemeklerini öğrenmeyi ve yapmayı çok istiyorum ama, onları bize aktarabilecek kişiler var mı bilmiyorum. Ben çocukluğumda bana anlatılan veya çocukken yediğim bazı yemekleri hatırlayabildiğimce yapmaya çalışıyorum.  Bu kurabiyede onlardan biri. Pişerken evinize mis gibi bir karanfil kokusu saracak inanın. Siz de değişik birşeyler yapmak istiyorsanız, deneyin derim. Elinizde bir bardak çay, mutfağınızda mis kokulu kurabiyeler eksik olmasın.  


0 yorum:

Yorum Gönder