17 Ekim 2015 Cumartesi

Haşhaşlı Börek






























Haşhaşlı Börek

Malzemeler:
500 gr haşhaş ezmesi
5 adet yufka
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 fincan toz şeker

Bugüne kadar haşhaşlı bir şey yapmamıştım. Bir deneyeyim dedim. Geçenlerde mahallemizin bakkalı haline gelen tanınmış bir markette haşhaş ezmesini görünce denemeye karar verdim. Paketin üstündeki tarifin aynısını yaptım. Sonuç ben çok beğendim, umarım siz de beğenirsiniz. Hadi yapalım...

Süt ile şekeri bir kabın içine iyice karıştırılır. Sıvıyağ ve haşhaş ezmesi de bu karışıma eklenir ve tahin kıvamına gelinceye kadar karıştırılır. Bu karışımdan 100 gr kadar yaptığımız böreklerin üzerine sürmek için ayrılır. Yufkaların üzerine karışımdan sürülerek dörde bölünür ve gül böreği sarar gibi bir ucundan başlanarak kıvrılır. Bu işlem bütün yufkalar bitinceye kadar uygulanır. Hazırlanan börekler yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Daha sonra ayırdığımız karışımdan bir fırça yardımıyla böreklerin üzerine sürülür. Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında 30 dk kadar pişirilir.

Dışı çıtır çıtır, içi yumuşacık bir börek oldu. Özellikle sıcakken çok güzeldi. Haşhaşlı birşeyler yapmak için güzel bir börek.

0 yorum:

Yorum Gönder