9 Ekim 2015 Cuma

Güveçte Kuru Fasulye






























Güveçte Kuru Fasulye

Malzemeler:
2 su bardağı kuru fasulye
1 adet soğan
2 yemek kaşığı domates salçası
Zeytinyağ, tuz

Ben sebzelerin tazesini de, kurusunu da çok severim. Havalar bugünlerde yavaş yavaş serinlemeye başladıya, canım kuru fasulye istedi.Hemencecik akşamdan ıslattım. Kuru fasulyeyi pişirmesini bilmeyen yoktur sanırım. Ama belki yeni yeni yemek yapmaya başlayanlar okumak, öğrenmek isteyebilirler. Ben onlar için bir anlatayım isterseniz.

Kuru fasulyeyi akşamdan ıslatalım. Akşam pişireceksek sabahtan ıslatalım. Suyunu süzelim ve tencereye alalım. Fasulyelerin üstüne çıkacak kadar su ekleyelim ve ocağa koyalım. Tencerenin kapağını kapatıp dirilikleri gidinceye kadar haşlayalım. Haşlandıktan sonra süzgüye alıp süzelim.

Ben güveçte yaptım, siz istediğiniz bir tencerede pişirebilirsiniz. Tencereye zeytinyağ koyalım, kızınca içine yemeklik doğradığımız soğanı ekleyip soğanı güzelce kavuralım ve salçasını ekleyelim. Soğanla salça kavrulunca fasulyeleri ekleyelim, tuzunu atıp, birkaç kere salçayla fasulye harmanlanıncaya kadar çevirelim. Eğer severseniz bu esnada içine kuru biber atabilirsiniz. Fasulyelerin üstüne bir iki parmak geçecek kadar sıcak su ekleyip kaynamaya bırakalım. Suyla fasulye özleşince ocağı kapatabilirsiniz. Eğer güveçte yapacak olursanız, ocağın altını kapattıktan sonra da güvecin pişirmeye devam edeceğini hesap ederek pişirin derim ben.

Ve yanına kuru fasulyenin kadim dostu, olmazsa olmazı güzel bir pilav yakışır değil mi. Turşuda olsa güzel olurdu ama, henüz turşumuzu yapamadık. Ben de ufacık bir soğan kestim , güvecin ucundan görünüyor. :)


















0 yorum:

Yorum Gönder