28 Ekim 2015 Çarşamba

Kremşantili Pembiş Kurabiyeler






























Pembiş Kurabiyeler

Malzemeler:
1 paket kremşanti
1 su bardağı ayçiçekyağı
2.5 - 3 su bardağı un

Kurabiyeler benim en çok sevdiğim hamurişlerindendir. Daha doğrusu hamurişlerini çok severim. Hele tatlı türünden olursa daha çok severim. Bugün size vereceğim tarif az malzemeli ve yine çok kolay ve çok leziz bir kurabiye tarifi. Un kurabiyesi  kıvamında, ağızda dağılan nefis bir tat.

Önce kabımıza bir paket kremşanti koyalım. Paketin içinde iki tane var ya, onun bir tanesini kullanıyoruz. Kremşantiye sıvıyağı ekliyoruz ve elimizle güzelce karıştırıyoruz. Unu azar azar ekleyerek yoğurmaya başlıyoruz. Elimize yapışmayan bir hamur kıvamına gelinceye kadar un ilave ediyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizde yuvarlıyoruz, üzerinden hafifçe bastırarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye sıralıyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15 dk pişiriyoruz. Sıcakken kurabiyelerimiz hala yumuşak oluyor, bu duruma aldanıp biraz daha pişirmeyin. Soğuyunca tam kıvamında oluyor.

Ben bugün kurabiye hamurunun içine azıcık kırmızı gıda boyası kattım. Pembiş pembiş oldular. Soğuyunca böğürtlen sos ile süsledim. Çok şeker oldular. Oğluşlarımdan da tam not aldım. 




0 yorum:

Yorum Gönder