22 Ekim 2015 Perşembe

Soslu Patates Kızartması






























Soslu Patates Kızartması

Malzemeler:
3-4 adet orta boy patates
3 adet domates
2 diş sarımsak
Kızartmak için sıvıyağ

Patates her zaman mutfaklarımızın kurtarıcılarından olmuştur. Canımız yemek yapmak istemedi mi, yoksa vaktimiz mi olmadı, hooop hemen birkaç patates kızartıp yanına da makarna yaptık mı, hemen sofra hazır olur. Patates kızartmasının her türlüsü makbuldür değil mi ? Bir de kalorisi olmasa.

Bugün soslu yapalım dedim Yağ tercihini size bırakıyorum artık. İster zeytinyağ ile yapın, isterseniz başka bir sıvıyağ ile. Zeytinyağ fiyatlarının litresinin 20- 25 TL'den aşağı olmadığı bu dönemde zeytinyağ ile yapın demiyorum artık. 

Patatesleri kızartalım. Şeklini nasıl isterseniz. İster parmak şeklinde, ister yarım ay şeklinde, isterseniz yuvarlak, canınız nasıl isterse kızartın. Eğer kızartma yağınız tavada fazla kaldıysa,  kasenin içinde üç dört yemek kaşığı kalacak kadar ayırıp fazlasını bir kaseye alın. Domatesleri ve sarımsakları rendeleyin, tavada kalan yağın içine atın, tuzunu ekleyip domatesler eriyinceye kadar pişirin ve kızarttığınız patateslerin üzerine dökün. Patatesler sosunu çekinceye kadar bekleyin, ılıyınca servis edin.

Ben haftasonunda sabah kahvaltılarında çok seviyorum. Klasik zeytin, peynir kahvaltısından bıkanlara yardımcı olur diye düşünüyorum.













0 yorum:

Yorum Gönder