10 Şubat 2017 Cuma

Çoban Kavurma






























Çoban Kavurma
Malzemeler:
1 kg kuzu veya dana kuşbaşı et
1 adet soğan
3 adet yeşil biber
2 adet sarı havuç
1 su bardağı iç bezelye
1 su bardağı domates püresi
Zeytinyağ
1 çay bardağı sıcak su
Tuz, karabiber
Merhaba canlarım. Bu ara bloğumu ihmal ediyorum yine biliyorum. Ama tamamen elimde olmayan sebeplerden dolayı bloğuma giremedim. Bundan sonra güzel tariflerle sizlerle birlikte olmaya çalışacağım. Öpüyorum hepinizi.

Efendim bugün akşam yemeğimizde çoban kavurma vardı. Yanında da pilavımız. Tarifini sizlerle paylaşmak istedim. Hadi başlayalım.

Önce malzemeleri hazırlayalım. Eti kuşbaşılık alıyoruz. Eğer parçalar büyükse biraz küçültüyoruz. Soğanı yemeklik doğruyoruz. Biberleri yıkayıp biraz irice kesiyoruz. Havuçların kabuklarını soyup küp küp doğruyoruz. 

Tencereyi ısıtıyoruz. Isınınca etleri içine atıyoruz. Etleri kızgın tavaya atmamızın sebebi etleri mühürlemek için. Böylece etin suyu içinde kalacak ve daha güzel pişecek. Etler suyunu çekinceye kadar tencerenin kapağını kapatıp pişirelim. Et eğer dana etiyse kendi suyunu çekince içine bir bardak sıcak su katıp bu suyunda çekmesini beklemeliyiz. Eğer kuzu etiyse gerek yok. 

Et suyunu çekince içine normal yemeğe katar gibi zeytinyağ katalım, tuzunu ekleyelim ve etimizin rengi dönene kadar arada karıştırarak kavuralım. İçine soğanı katıp biraz pişirelim. Biber, havuç, bezelye ve domates püresini ekleyelim. Kapağını kapatıp etler yumuşayıp, sebzeler pişinceye kadar pişirmeye devam edelim. Bu esnada isterseniz içine azıcık kekik ekleyebilirsiniz. 

Yanına da güzel bir pilav edip servis edebilirsiniz.


0 yorum:

Yorum Gönder