9 Haziran 2015 Salı

Acem Pilavı



























Acem Pilavı

Malzemeler:
1 adet bütün tavuk
3 su bardağı pirinç
1 su bardağı su
2 yemek kaşığı tereyağ
Tuz, karabiber
İsterseniz içine kuş üzümü, tuzsuz soyulmuş badem



























Geçenlerde televizyonda bir yemek programında Acem pilavı yaptılar. Benim bildiğim Acem pilavı başka türlüydü ama, bir deneyeyim dedim. İyiki de yapmışım biz çok beğendik. Orijinal tarifinde pilavın içinde kuş üzümüyle, tuzsuz badem de vardı ama biz sevmediğimiz için ben sade yaptım. Hadi yapmaya başlayalım.

İlk önce pilavımızı hazırlayacağız. Pirinci ıslatmayacağız. Tencereye tereyağını koyalım, eriyince içine yıkanmış pirinci katalım parlayıncaya kadar çevirelim. Tuzunu atalım ve suyunu katalım. Suyunun az olmasının sebebi diri bir pilavımız olacak, çünkü tavukla beraber daha çok pişecek.

Tavuğu güzelce temizleyelim ve yıkayalım. Derince bir tencerenin dibini ve yanlarını tereyağ ile yağlayalım. Tavuğu ortadan ikiye bölüp tuzlayalım. Sırt kısmı tencerenin altına denk gelsin, kestiğimiz kısmı yukarıya bakacak. Hazırladığımız pilavın içine karabiber ekleyip karıştıralım. Tavuğun içine pilavı yerleştirelim. tencerenin ağzını alüminyum folyo ile kaplayıp, kapağını yerleştirelim. Kısık ateşte tavuğu pişirmeye başlayalım. Ben yaklaşık birbuçuk saat pişirdim. İçine ekstradan su koymayacaksınız. Tavuk kendi suyunu ve yağını bırakıyor. Pilav pişmez diye düşünmeyin, tencerenin içindeki buharla çok güzel pişiyor. Tavuk da çok güzel kızarıyor. Benim fotoğrafta  fazla belli olmadı ama güzel kızarmıştı, üstelik etleride pamuk gibi yumuşacıktı. Siz de denemek isterseniz çok basit bir tarif . Tavuğu ocağa koyun ve  yemek pişerken salatanızı yapın. Hem tavuk, hem pilav aynı anda pişsin. Piştikten sonrada tencereden ters çıkartarak servis yapın.

Ben tavuk pişerken, salatamı yaptım. Erik kompostosu yaptım. Eğer kompostonun fotoğrafları güzel çıkarsa sizinle paylaşacağım. Şimdilik bana müsaade. :)

0 yorum:

Yorum Gönder