15 Ocak 2015 Perşembe

Tel Şehriyeli Bulgur Pilavı
















Tel Şehriyeli Bulgur Pilavı

Malzemeler:
1 su bardağı pilavlık bulgur
1/2 su bardağı tel şehriye
1 su bardağı tavuk suyu
1 su bardağı su
2 yemek kaşığı tereyağ veya margarin
Tuz

İlk önce tenceremizde yağımızı eritelim, içine tel şehriyeyi atalım ve rengi dönünceye kadar kavuralım. Üstüne bulgurumuzu ekleyip, bir iki kere çevirelim ve suları katalım. Tuzunu kontrollü katalım tavuk suyu da tuzlu olacaktır çünkü. Kaynamaya başlayınca kısık ateşte pişirmeye devam edelim.Suyunu çekene kadar pişirelim ve ocağı kapatalım. Sonrada demlenmeye bırakalım.

Bloğuma baktım ta hiç pilav tarifi yazmamışım. Geçen gün hindi haşlama yapmıştık ya hani. İşte o gün haşlamanın yanına pilav iyi gider diye düşündüm. Baktım mutfakta pirinç kalmamış. Bulgur desen pek az. Demiştim ya size mutfakta fısıltılar bitmez. Bulgur beni tel şehriye ile buluştur hadi dedi. Ben de onun sözünü dinledim ve ortaya nefis bir pilav ortaya çıktı. Biz de afiyetle yedik tabi.

Sizin mutfakta fısıldıyor mu ?

Sevdiğini hiç gitmeyecek gibi seversen,
Gittiğinde hep gelecekmiş gibi beklersin.
                                               Hz. Mevlana



0 yorum:

Yorum Gönder