6 Aralık 2014 Cumartesi

Brokoli Salatası

brokoli yemekleri















Brokoli  Salatası

Malzemeler:
Brokoli
Zeytinyağ, sarımsak, tuz ve limon suyu

Kış mevsiminin en faydalı yiyeceklerinden biride brokoliymiş, ben demedim inanın doktorlar öyle diyor. Ben her ne kadar faydalı şeyleri fazla pek sevmesem de brokoliyi sevmeye başladım. Daha doğrusu şifalı diye ev halkına da yedirmeye çalışıyorum. Onlarda zamanla alışacak inşallah.
Şimdi tarifimize geçelim. Pazardan aldığımız brokolileri önce güzelce temizliyoruz. iyice yıkıyoruz ki içindeki kumdur. böcektir temizlensin. Sonra tuzlu suda haşlıyoruz. Ama ben vitamini gitmesin diye buharda haşlıyorum ve haşlandıktan sonra yeşil rengini koruması için, buzlu suya atıyorum. Süzgüye aldığımız brokolilerin suyu süzüldükten sonra sosunu hazırlayalım. 5-6 diş sarımsağı dövelim içine limon suyu,  zeytinyağı, tuz ve biraz su ilave edip bir çatal yardımıyla güzelce çırparak bir sos hazırlayalım. Tabağa aldığımız brokolilerin üzerine gezdirerek servis edelim.
Not: Fotoğrafın altındaki tarihi dikkate almayın lütfen. Tamamen benim beceriksizliğimden kaynaklanan bir olay, her nasılsa fotoğraf makinesinin tarihini ayarlayamamışım.:)



0 yorum:

Yorum Gönder