9 Aralık 2014 Salı

Yüksük Çorbası

yüzük çorbası

Yüksük Çorbası ( Halam Çorbası )

Malzemeler:
250 gr mantı
1.5 su bardağı haşlanmış nohut
4 su bardağı su
1 su bardağı et suyu
Sıvı yağ, salça, tuz, kuru nane,
Yarım limon suyu

Tencerenin içine sıvı yağı alalım, biraz ısınınca içine bir kaşık salça koyalım ve kavuralım. Daha sonra 4 su bardağı su, 1 su bardağı et suyu ve yarım limon suyunu ilave edelim kaynamasını bekleyelim. Su kaynayınca mantıları ilave edelim, tuzunu ve kuru naneyi ekleyelim. Mantılar yukarıya çıkmaya başladığında nohutları ilave edelim. Mantıların yukarıya çıkmaya başlaması çorbamızın olmaya başladığını gösterir. Nohutlarla beraber 10 dk kadar daha pişirelim ve ocağın altını kapatalım. Eğer hemen yemeyeceksek içine yarım su bardağı soğuk su katıp tencerenin ağzını kapatın, bu şekilde yaparsanız mantıların daha fazla şişmesini engellemiş olursunuz. 

Bazı yemeklerin bende anısı vardır. Bu çorbayı ilk rahmetli halamın elinden yemiştim ve çok beğenmiştim. Halam eşinin görevi dolayısıyla memleketimin bir çok yerinde yaşamıştı ve her gittiği yerden değişik yemekler öğrenmişti. İlk defa onda görüp yediğim o kadar çok yemek çeşidi var ki zamanı geldiğinde tariflerini vermeye çalışacağım. İçli köfteler, kısırlar,kekler ve hatta en basitinden sigara böreği. Çocuk aklımla sigara böreğinin gerçekten sigaradan yapıldığını sanmıştım ve bana çok gülmüştü. Benim hayatımdaki önemli insanlardan biriydi halam. Ha bir de rahmetli amcamla maceralarımız var, onu da yeri geldikçe anlatacağım.

Sizlere bloğumu açarken demiştim. Bu blogda sadece yemek tarifleri olmayacak, acemiliklerimi de anlatacağım, hayat tecrübelerimi de. Hepsi yavaş yavaş olacak aceleye gerek yok.

Şimdilik hoşçakalın. Evinizde sıcacık, dumanı tüten çorbalarınız eksik olmasın.

0 yorum:

Yorum Gönder