17 Aralık 2014 Çarşamba

Kuş Yuvası Kurabiye

kuşyuvası kurabiye
kuşyuvası kurabiye


Kuş Yuvası Kurabiye

Malzemeler:
125 gr margarin veya tereyağ ( oda ısısında )
1 su bardağı buğday nişastası
1 su bardağı pudra şekeri
2- 2.5 su bardağı un
1 yumurta
2 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
Pişmaniye, badem şekeri ve çikolata sos

Son günlerde bloggerler arasında yeni yeni yayınlanmaya başlayan bir tarifi vermek istiyorum sizlere. Kuş yuvası kurabiye adı. Adı gibi tadı da çok güzel .Biraz zahmetli ama olsun varsın. Hadi yapmaya başlayalım.

İlk önce bir kapta margarin ve yumurtayı iyice birbirine yediriyoruz. Sonra içine pudra şekerini katıp güzelce yoğuruyoruz. Sırasıyla kakao ve vanilya katıp yoğurmaya devam ediyoruz. Unu kontrollü bir şekilde azar azar ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz.

Yağlı kağıt sermiş olduğumuz fırın tepsisinin içine sarımsak ezeceği yardımıyla hamurumuzu aralıklarla sıkıyoruz. Bir kapak yardımıyla ortalarından bastırıp çukurlar oluşturuyoruz ve 175 derece önceden ısıtılmış fırında 15 dk kadar pişiriyoruz.

Piştikten sonra soğuyan kurabiyelerin çukur yerlerine çikolata sos koyuyoruz. Ben hazır çikolata soslarıyla yaptım. Çünkü çok az kullanılacağı için fazlaca yapmaya gerek yoktu. Çikolata soslarının üstüne pişmaniye yapıştırıyoruz ve ortalarına badem şekeri koyarak servis ediyoruz. Çayla da güzel gider ama nescafeyle daha güzel gider sanırım.

Baksanıza bizim Pati'de kuş yuvalarının başında bekliyor, sanki yiyecekmiş gibi. 

Denemenizi tavsiye ederim. Gün sofraları için farklı bir sunum olabilir. Ben ikram ettiklerimden tam not aldım. Şimdiden afiyet olsun.






0 yorum:

Yorum Gönder