24 Mayıs 2015 Pazar

Kremalı Rulo Poğaça




























Kremalı Rulo Poğaça

Malzemeler:
2 adet yumurta
1 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı ayçiçek yağı
1/2 paket sıvı krema
1 veya 1.5 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un ( tahminen 5-6 su bardağı kadar )
İçi için:
Peynir, haşlanmış patates veya kıymalı harç
Üstü için:
İki yemek kaşığı yoğurt
Susam, çörekotu

Bugün sizlerle dışı çıtır çıtır, içi yumuşacık bir poğaça tarifi paylaşmak istiyorum. Hamur yoğurma kabımıza yumurtaları kıralım ve içine  sıvı malzemeleri koyup iyice çırpalım. Unu,  yavaş yavaş ekleyelim, kabartma tozunu ve tuzu katalım, yoğurmaya başlayalım. Ben tuzu bir tatlı kaşığı koydum. Eğer tuzla ilgili bir sağlık sorununuz yoksa tuz miktarını arttırabilirsiniz. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim ve üstünü örterek dinlenmeye bırakalım.

Bu arada iç malzemesini hazırlayalım. Ben geçenlerde ekşimeye yüz tutan yoğurtlardan peynir yapmıştım.İçine kırmızı pul biber katarak iç harç olarak onu kullandım. Siz istediğiniz bir harcı kullanabilirsiniz.

Dinlenen hamuru ikiye bölelim. Tezgahı unlayalım, hamuru tezgaha alalım her iki tarafına biraz un döküp elimizle bir santim eninde kare şeklinde açalım. Harcımızı hamurun heryerine yayalım ve bir ucundan başlayarak rulo yapalım. Böyle iki adet hamurumuz olacak. Hazırladığımız ruloları tepsiye alıp üzerine fırça yardımıyla yoğurt sürelim. susam ve çörekotu serpip önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirelim. Pişirdikten sonra dilimleyerek servis edelim. 


Beni bir ben bilirim, bir de beni yaratan,
Bana bir ben lazımım, bir de beni anlayan.
                                             Hz.Mevlana



0 yorum:

Yorum Gönder