10 Şubat 2015 Salı

Balkabağı Köftesi
















Balkabağı Köftesi

Malzemeler:
Yarım kg balkabağı
1 adet soğan
2 adet yumurta
Maydanoz, dereotu
Tuz, karabiber, kimyon
Un
Kızartmak için sıvı yağ

Ben Külkedisi masalındaki peri gibi bir mucize yaratıp Balkabağını bir arabaya dönüştüremem ama, balkabağından çok güzel tatlılar, pastalar, köfteler yaparım. Keşke arabada yapabilseydim. Benim araba sevdamı beni tanıyanlar çok iyi bilir. Özellikle işyerindeki arkadaşlarım Fatma ve Mehtap.  Bu öyle böyle bir sevda değil.Çocukluğumdan beri ulaşamadığım bir tutku benim için.Bu konu ayrı bir konu, size bu tutkuyu masal tadında anlatacağım bir gün.Şimdi tarifimize geçelim.

İlk önce balkabaklarını ve soğanı rendeliyoruz. Küçük küçük doğradığımız maydanozları ve dereotunu ekliyoruz. Yumurtaları, tuzu, karabiberi, kimyonu katıp, unu azar azar ilave ederek kek hamuru kıvamında bir harç elde ediyoruz. Tavaya yağ koyup kızdırıyoruz. Hazırladığımız harçtan bir kaşık yardımıyla yağın içine atıp köfte pişirir gibi kızartıyoruz. Kızaran köfteleri kağıt havlu serdiğimiz bir tabağa alıp, fazla yağı süzüldükten sonra servis ediyoruz. Balkabağından köftemi olur demeyin, deneyin lütfen.

Sus Gönlüm
Bütün susmalarına karşılık,
Herşeyin hayırlısının olacağına inanarak sus..
Her susuşun bir cevap olsun,
Her susuşun sabrın olsun,
Her susuşun duan olsun.. 
                                               Hz.Mevlana


0 yorum:

Yorum Gönder