5 Şubat 2015 Perşembe
















Yumurtalı Körmen ( Yaban sarımsağı ) Kavurması

Malzemeler:
1 bağ körmen
Zeytinyağ
Toz kırmızı biber
Tuz
Yumurta
Çok basit bir yemek. Bugün pazarda görünce dayanamadım aldım. Eve geldim temizledim. Tavaya zeytinyağı koydum, yağ kızınca yıkayıp küçük küçük doğradığım körmenleri içine attım,tuzunu ve toz biberi ekledim, bir tanede kuru biber doğradım içine ve kavurdum. Pişmesine yakın da iki yumurta kırdım içine ve tamam bitti işte bu kadar.Çok faydalı diyorlar. Doğal antibiyotikmiş.


















Egelileri bilirsiniz, ot yemekleri ve zeytinyağlı yemekleri ile ünlüdür. Ben de bir Egeli olarak, hem de koca Muğla 'lı olarak ot yemeklerini çok severim. Otumuz bol, zeytinyağımızda bol, ikisi birleşince ne muhteşem tatlar ortaya çıkıyor bir bilseniz. Çeşit çeşit otlardan kavurmasını yaparız, salatasını yaparız, yoğurtlamasını yaparız, yumurtalısını yaparız. Beni duyanda hiç et yemiyoruz sanacak. Ama etin yeri başka, otun yeri başka.
Eskiden  annemle, anannemle ne zaman ovaya, dağa çıksak ikisininde elinde mutlaka bir bıçak, bir de torba olurdu. Mutlaka yenecek bir ot bulurlardı. Eve gelip bir güzel temizlerlerdi. Gözlemeler yapılırdı veya zeytinyağında soğanla ala pişmiş kavurup yerdik. Keşke onlarda şimdi hayatta olsaydı, daha onlardan ne çok şeyler öğrenecektim ben.Herşey yarım kaldı. Ben de onlara çekmişim herhalde, ne de olsa özümüzde yörüklük var, göçebelik var.
Egeliler için söylenmiş bir hikaye vardır bilirmisiniz bilmem ama ben size bir anlatayım yine de;
Köyün birinde otlar güzel güzel tarlalarda boy gösterdiği bir mevsimde, tarlanın birine bir inekle, bir de Egeli girmiş. Bahçıvan görünce ağasına seslenmiş "Ağam tarlada bir inekle bir de Egeli var ne yapayım " diye, Ağası da demiş ki " Egeliyi tarladan çıkart, inek kalsın" demiş. Ağa korkmuş herhalde Egeli otların hepsini kazıp götürecek diye. Bence biraz doğruluk payı var bu işte. Hikayemizi güzel bir sözle bağlayalım ne dersiniz.?

Güzel bir gülü, güzel bir geceyi, güzel bir dostu herkes ister.
Önemli olan gülü dikeniyle,
Geceyi gizemiyle,
Dostu tüm dertleriyle sevebilmektir.
                                                           Şems-i Tebrizi





0 yorum:

Yorum Gönder