1 Şubat 2015 Pazar

Pazar Pizzası
















Bugün günlerden pazar. Ailecek hep beraber kahvaltı günü. Kahvaltıya güzel bir şeyler hazırlamak gerek. Çünkü kahvaltıda uzun uzun oturacağız, kahvaltının tadını çıkaracağız.Hem güzel hem pratik tariflere devam edelim. Dışarıda günlerdir süren lodos fırtınası var. Ve lodos beni de vurdu tabi. Kaç gündür migren ağrısı çekiyorum. Ama yine de güzel bir kahvaltı hazırlamak lazım. Bu pizzanın adını pazar pizzası diyorum. Hem evde bayatlayan ekmekleri değerlendirmek adına, hem de pratik olması açısından pazar kahvaltılarını süsleyen bir tarif. Hadi yapalım ve soframızı çeşitlendirelim.

Malzemeler:
Evde ne çeşit ekmek varsa
Sucuk, sosis, kaşar peyniri 
domates,yeşil biber de olsa güzel olur
Ekmeklerin üzerini sürecek kadar sıvı yağ
Malzemeleri tamamen size bırakıyorum, evinizde ne varsa

Fırın kabını yağlayıp ekmekleri üzerine sıralayalım ve ekmekleri fırçayla yağlayalım. Ekmeklerin üstüne sucuk, sosis ne varsa dilimleyip yayalım. Aralarına domates, biber koyalım ve en üstüne rendelenmiş kaşar peyniri döşeyelim ve orta hararetli fırında kaşarlar eriyinceye kadar pişirelim. Ekmeklerin kıtır kıtır değil de biraz yumuşak olmasını istiyorsanız, yağ sürerken birazda sütle ıslatabilirsiniz. Bir yandan çayımız demlenirken, bir yandan pizzamızı pişirelim ve sevdiklerimizle güzel bir kahvaltı edelim.

Şimdiden afiyet olsun efendim.

" İncir çekirdeğini doldurmayacak kadar " diye niye küçümserler ki;
Kalp pek mi büyük incirden?
Bakın bakalım insan neler çekiyor,
İncir çekirdeği kadar kalbe düşenden...
                                                             Hz. Mevlana


0 yorum:

Yorum Gönder