23 Şubat 2015 Pazartesi

Mısır Patlatması
















Mısır Patlatalım mı?

Hava soğuk, hava ayaz,hava yağmurlu hem de çok yağmurlu. Kış çetin geçiyor. Evden dışarı çıkmak işkence. Bir yere gitmek istesen yolda yürümek büyük başarı. Caddeleri bırak, sokaklar bile Venedik sanki. Başka yerlerde diz boyu kar, bizde diz boyu su. Kış gelince ayakkabıcılarla ortağız zaten.

Geceler uzun. Televizyon seyrederken yada kitap okurken, sohbet ederken birşeyler yemek istiyor insan. Bende ne yapsam, ne yapsam diye düşündüm. Mısır patlatalım mı dedim, kendi kendime. Hazır cipslere, çerezlere o kadar çok alışmışız ki. Oysa mısır kaç gündür mutfağın çekmecesinden göz kırpıyordu bana ama ben yüz vermiyordum.

Neyse geçtim ocağın başına. Tavaya bir tatlı kaşığı sıvıyağ koydum, içine de bir avuç mısır attım, üstünede azıcık tuz serptim, kapağınıda kapattım. Tava ısındıkça başladı bizim mısırlar oynamaya. Altta kalanın canı çıksın dediler, zıplayıp zıplayıp üste çıktılar. Tabi ki mutfağa mis gibi bir koku yayıldı. Bizim ev halkıda tek tek odalarından çıkıp kokunun kaynağına geldiler. Mısırdan tabağına dolduran ortadan kayboldu.

Demiştim size her zaman pasta, börek tarifi olmaz bazen de böyle işte.

0 yorum:

Yorum Gönder