10 Mart 2015 Salı
















Malzemeler:
1 kg tavuk eti ( derisiz ve kemiksiz )
1 paket kremalı mantar çorbası
1 paket krema ( 200 gr )
2 adet havuç
2 adet kabak
Kaşar peyniri
Tuz, karabiber

Tavuk etlerini güzelce yıkayıp süzgüye alalım. Etler kalın ise biraz dövüp inceltelim ve tuzlayıp, karabiberliyelim. Öte yandan havuç ile kabağı rendeleyelim. İçine toz halinde kremalı mantar çorbasını ve kremayı katıp karıştıralım. Bir kabın içinde hazırladığımız harçla birlikte tavukları harmanlayalım. Borcamın içine malzemeyi güzelce yayıp, önceden ısıtılmış fırında üstü kızarıncaya kadar pişirelim. Pişen tavukların üzerine  rendelenmiş kaşar serpip, kaşarlar eriyinceye kadar pişirip servis edelim.















Bu tarifi kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum. İlk okuduğunuzda aman çorbalı, kremalı tavukta olurmuymuş dediğinizi duyar gibiyim. Ön yargılı davranmayın lütfen. Bu tarifi ilk defa halamın kızı Hayal'de yemiştim. Biz yeni tatları denemeyi sevdiğimiz çok beğenmiştik. Bana bu güzel yemeği öğrettiği için burdan Hayal'e çok teşekkür ediyorum. Bir de onun Kıbrıs usulü fırında makarnası var ki, tek başına bir şölen yemeği. İnşallah onu da öğrenip sizlerle paylaşacağım bir gün. Ne demişler öğrenmenin yaşı yokmuş. Denerseniz yorumlarınızı bekliyorum.

Ey benim yetim gönlüm,
Bırak gamlı düşünmeyi
Sus ve sabret.
Gözyaşının hesabını Rabbin sorsun,
Sen hakkını helal et.... 
                                  Şems-i Tebrizi

0 yorum:

Yorum Gönder