21 Mart 2015 Cumartesi

Patates Kavurması
















Patates Kavurması

Malzemeler:
3 adet orta boy patates
1 adet soğan
Zeytinyağ, tuz. karabiber, kırmızı pul biber

Patateslerin kabuklarını soyup, küp küp doğrayalım. Tavaya zeytinyağını koyalım, kızınca içine yemeklik doğradığımız soğanları koyalım ve pembeleşinceye kadar karamelize edelim. Üstüne patatesleri katalım Tuzunu ve pul biberi ekleyip tavanın kapağını kapatalım. Patatesler yumuşayıncaya kadar ara sıra karıştırarak kavuralım. Üzerine karabiber ekip servis edelim. 

Bazen biz hanımların canı yemek pişirmek istemez. Ya da işten yorgun gelmişsindir. alışverişten yorgun gelmişsindir, evde yemek yoktur. Kolayından bir patates kavurması, herkesin seveceği bir yemek. Eh ne de olsa patates var işin içinde. Ben yanına Tatar' ıda ( yoğurtlu makarna ) çok yakıştırırım. Veya haftasonu  sabah kahvaltılarında. Bazen üstüne yumurta kırarım, öylede değişik oluyor. Ve çok güzel bir öğrenci yemeğidir.

Bugün sabah yürüyüşe çıkmıştım. Her yer bembeyaz papatyalarla doluydu. Memleketime bahar gelmiş, benim haberim yok. Ben daha kış modundan çıkamamışım. Haftanın beş günü kapalı mekanda çalışırsan. olacağı budur. Tam 30 senedir, dile kolay. Dört duvar arasında çalışıyorum. Ne baharın geldiğinden haberim var, ne yazın. Benim için bütün mevsimler kış sanırım. Ama söz yarın yürüyüşe çıkabilirsem size papatya toplayacağım.


Göç eden kuşlar gibi,
Gidip gelir umutlarım.
                 Barış Manço


0 yorum:

Yorum Gönder