5 Mart 2015 Perşembe

Portakallı-Cevizli Kek
















Portakallı-Cevizli Kek

Malzemeler:
3 adet yumurta
1.5 su bardağı şeker
1 su bardağı portakal suyu
1 su bardağı sıvı yağ
1 portakal kabuğu rendesi
1/2 su bardağı ceviz
2.5 - 3 su bardağı elenmiş un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çay kaşığı tarçın

Öncelikle yumurtaları bir kabın içine kırıp mikserle beyazlaşıncaya kadar çırpalım. Sonra  şekeri ilave edip, yumurtalarla şekerleri iyice çırpalım. Önce sıvı malzemeler ( yağ ve portakal suyu ) ile mikserle karıştıralım. Sonra katı malzemeleri ( unu, kabartma tozunu, vanilyayı ) ekleyip homojen bir hamur elde edinceye kadar karıştıralım. En son portakal kabuğu rendesi, ceviz ve tarçını ekleyip güzelce karıştıralım.Kek kalıbımızı yağlayıp, hamuru kalıba dökelim ve önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirelim.

Bu keki pişirirken başımıza neler geldi bir bilseniz. Büyük oğluşum"  hadi kek yapalım" dedi. Ben işten gelmişim yorgunum. Malzemeleri çıkardık, klasik sütle hazırlanmış bir kek olacaktı. Portakal suyuyla yapmaya karar verdik. Oğluşum içine" ceviz katalım" dedi, " tamam" dedim. " Tarçın katsak nasıl olur" dedi. " Deneyelim " dedim. Yani bu kek Mehmet 'in spesiyali. Portakal sulu, cevizli ve tarçınlı kek. Tamamen Mehmet' in el emeği. 

Neyse kekimizi fırına koyduk pişsin diye. Ha bekledik, de bekledik bizim kek pişmez. Meğer bizim fırın istifa etmiş. İnat etti çalışmıycam diye. Ben de keki aldığım gibi komşuma gittim. Orda pişirdik. Sağolsun komşum bir de çay demledi bir güzel yedik. Tabi Mehmet'in hakkını ayırdık. İyi ki komşularım var. İyi günde, kötü günde hep yanımdalar. Her zaman.





0 yorum:

Yorum Gönder