28 Mart 2015 Cumartesi

Jöleli İrmik Tatlısı
















Jöleli irmik Tatlısı

Malzemeler:
2 su bardağı süt
2 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su
1 su bardağı irmik
1 paket vanilya
1 limon kabuğu rendesi
Limonlu jöle
Mevsim meyveleri

Bir tencereye sütü,şekeri,suyu, irmiği ve vanilyayı koyup muhallebi kıvamında göz göz oluncaya kadar pişirelim. Piştikten sonra içine limon kabuğu rendesini ekleyip iyice karıştıralım. İçine dökeceğimiz kabın içini su ile ıslatalım ve tatlımızı kabın içine döküp, her yerine eşit dağılmasını sağlayalım ve soğumaya bırakalım.

Öte yandan limonlu jöleyi üzerindeki tarife göre hazırlayalım. Soğuyan tatlımızın üzerini mevsim meyveleriyle süsleyip, hazırladığımız jöleyi meyvelerin üstüne dökelim ve soğumaya bırakalım.Tepsi sıcaklığı geçince üzerini strec filmle kapatıp buzdolabına kaldıralım. Bir kaç saat daha dolapta soğutup servis edelim.Ben iki ölçüden yaptım. Bu borcam için tam geldi.















Evet bu kadar basit işte arkadaşlar. Bugün işyerindeki arkadaşımıza gezmeye gitmiştik. Onun için yaptım bu tatlıyı. Yiyenler umarım beğenmişlerdir. Bir kaç arkadaşım tarifini istemişti, ben de onları kırarmıyım, kıramam. Zaten bu bloğu açma amacım benim bildiklerimi, yapabildiklerimi sevdiklerimle paylaşmak. Onların fikirlerini almak, eleştirilerini almak. Doğruyu, güzeli yapmak. Yarınlara güzel bir anı bırakmak. Mutfakla yeni tanışan arkadaşlara elimden geldiğince pratik ve güzel tarifler vermek. Onların mutfaklarını şenlendirmek. Biliyormusunuz ben evlendiğimde hiç yemek yapmasını bilmiyordum Yalan değil, hiç bilmiyordum. Allah eşimden razı olsun, bu konuda beni hiç sıkmadı, bir sene boyunca hep dışarda yemek yedirdi. Hiç sızlanmadı, Halbuki kayınvalidem o kadar güzel yemek yapar ki. eşim de onun yemeklerine alışık olduğu halde.  Ta ki ilk oğlum oluncaya kadar. Eee çocuk olunca her zaman dışarı çıkamıyor insan. Ama şimdi çeşit çeşit yemek istiyorlar benden. Yemek kitabıydı, işyerindeki arkadaşlarım dı derken, bugünlere geldik. Deneme yanılma yöntemi yani. Hiç unutmuyorum zebra kek yeni yeni moda olmaya başlamıştı bundan belki 20 sene önce, arkadaş işyerine yapmış getirmiş sağolsun, tarifini istedim vermedi. Sanki büyük bir sır. O kadar çok üzülmüştüm ki. O şekli nasıl verdiğini bir türlü çözememiştim. Onun için ben mutfağımda yaptığım bütün tarifleri bu blogta vermeye çalışacağım Olumlu veya olumsuz eleştirilerinizi seviyorum. Yapanlar, öğrenenler Allah razı olsun derlerse ne mutlu bana.

Bugünü güzel bir sözle bitirelim. Benim Mevlana aşığı olduğumu artık hepiniz biliyorsunuz.



Duasız üşürmüş yürekler bil.
Sana bir dua eden olsun, seninde bir dua ettiğin.
Bilmezsin hangi kırık gönlün duasıdır,
Karanlıkları aydınlatan, sana ummadık kapılar açan.
Bilmezsin kimin için ettiğin duadır,
Seni böyle ayakta tutan....
                                                      Hz.Mevlana









0 yorum:

Yorum Gönder