2 Mart 2015 Pazartesi

Kapuska
















 Etli Kapuska

Malzemeler:
1 adet küçük boy lahana
250 gr kıyma veya kavrulmuş et
1 adet soğan
2 yemek kaşığı domates salçası
1 adet kuru biber
1 kahve fincanı pirinç
Zeytinyağ, tuz, limon

Lahanayı yemeklik olacak şekilde küçük küçük doğrayıp yıkayalım. Tencereye zeytinyağı koyup kızdıralım, soğanı doğrayıp yağın içine atalım ve karamelize edelim. Kıymalı edeceksek kıymasını ekleyip, kıymayı soğanla birlikte kavuralım. Kavrulmuş etle edeceksek eti sonra ekleyeceğiz. Kıymalar kavrulunca salçayı katalım, lahanaları ve kuru biberi katıp, tuzunu ekleyelim. Eğer kavrulmuş etle edeceksek bu aşamada etleri ekleyip , hepsini lahanalar yumuşayıncaya kadar karıştıra karıştıra iyice kavuralım. Yumuşayan lahanaların içine yıkamış olduğumuz pirinçleri ekleyelim ve beş dakika kadar pirinçle pişirelim. Sonra lahanaların üstüne çıkacak kadar sıcak su koyup, suyunu çekinceye kadar pişirip ocağın altını kapatalım. 15-20 dakika kadar demlenmesini bekleyip servis edelim. Tabağa aldığınızda üzerine limon sıkıp yiyebilirsiniz.

Bazı insanlar lahananın kokusundan bile nefret ederlermiş. Lahana pişen eve girmezlermiş. Hele erkekler askere gittiklerinde hep kapuska yemişler de, adını bile duymak istemezlermiş. Sarmasını, dolmasını yerler, kapuskasını yemezlermiş. Miş te miş miş. Eşimde " ben sevmem" derdi. Ben de o yemiyor diye evde pişirmemezlik yapmadım valla. Ama bende hakikaten güzel yaparım. Şimdi severek yemeye başladı. Lahananın herşeyini çok severim. Hele rahmetli anannem lahanadan bir saç böreği ( gözleme ) yapardı. Ben onun tadını hala hiç bir börekte bulamıyorum. Canım anannem, benim bu böreği çok sevdiğimi bilirdi, o koca yaşıyla bir tanecik bile olsa yapar ve bana yedirirdi. Nur içinde yatsın inşallah. Eskiden köylük yerde, yokluk var, çocuk çok. Ne yapsın insancıklar, ellerindeki undan hamur etmişler, içine de çeşit çeşit otlardan katmışlar, eh peynirler de kendilerinden, ortaya çeşit çeşit börekler çıkmış. Şimdi de insanlar bu kadar bolluğun içinde kapuskaya burun kıvırıyorlar. Allah taş eder valla.

Dost selamında teselli bulan her yürek
Dağlar ardında kalsa bile
Teselliyi gözün gördüğüyle değil,
Yüreğinde dost bildiğiyle bulurmuş.







0 yorum:

Yorum Gönder